|
INFORMAŢII PRIVIND ASIGURAREA PENTRU ACCIDENTE DE MUNCĂ ŞI BOLI PROFESIONALE
h3> |
Începând cu data de 01.01.2005, în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, funcţionează sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale.
|
Asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale reprezintă o asigurare de persoane, face parte din sistemul de asigurări sociale, este garantată de stat şi cuprinde raporturi specifice prin care se asigură protecţia socială a salariaţilor împotriva diminuării sau pierderii capacităţii de muncă şi decesului acestora ca urmare a accidentelor de munca şi a bolilor profesionale.
|
Conform prevederilor Legii nr. 346/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, asiguraţii au dreptul la următoarele prestaţii şi servicii:
|
- Prestaţii si servicii pentru reabilitarea medicală şi recuperarea capacităţii de muncă;
- Prestaţii şi servicii pentru reabilitare şi reconversie profesională;
- Indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă
- Indemnizaţie pentru trecerea temporară in alt loc de muncă şi indemnizaţie pentru reducerea timpului de muncă
- Compensate pentru atingerea integrităţii
- Despăgubiri în caz de deces
- Rambursări de cheltuieli
|
Toate aceste prestaţii se acordă doar în cazul în care a fost confirmat accidentul de muncă sau boală profesională.
|
LEGISLAŢIE:
- Legea nr.346 din 5 iunie 2002 republicată
- Ordinul nr.450 din 6 iunie 2006 actualizat
|
Documentele justificative necesare decontării indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă
sunt:
- Cerere privind solicitarea drepturilor (Anexa nr. 1)
- Centralizator privind certificatele de concediu medical aferente lunii (Anexa nr. 2)
- Adeverinţa privind câstigul brut realizat lunar (Anexa nr. 3)
- Exemplarul 2 al certificatului de concediu medical (exemplarul roz aferent lunii pentru care se solicită recuperarea), precum şi cele cu valoare „0" de recuperat (concedii iniţiale suportate doar de către angajator)
- Copii după Concediile medicale completate cu codurile 02, 03, 04 şi 10 depuse la casele de asigurări de sănătate (conform cu originalul)
- Copie după Declaraţia D112 , Anexa 1.1 , Anexa 1.2 , Recipisa de validare a declaraţiei D112 aferente lunii pentru care se plătesc veniturile/ indemnizaţiile (toate aceste documente cu înscrisul „conform cu originalul")
- Delegaţie / imputernicire salariat pentru depunere documente
- Copie după actul de identitate a salariatului/ împuternicitului(C.I./B.I.)
- Extras de cont în care se poate efectua plata indemnizaţiei
|
Informaţiile se obţin de la Casa Judeţeană de Pensii Argeş
Compartiment Accidente de muncă şi Boli Profesionale, la etajul I
Persoane contact: Maria CEAUŞU, Ionuţ OPREA
Adresă e-mail: ambp.arges@cnpp.ro
|
|
|